عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع السطلنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد
سرخط خبرها

اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۳۲۲۲۹
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
  • ۲
اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای مسیر ۴ بی‌آرتی، حدفاصل میدان فردوسی، بولوار توس، بولوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی به طول ۲۳ کیلومتر جزو اولویت‌های عملیاتی و اجرایی برای سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به تشریح ضرورت اجرای خط بی‌آرتی در بولوار توس پرداخت و با بیان اینکه سامان‌دهی و باز مهندسی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد یکی از اولویت‌های غیرقابل انکار و اصلی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر است، اظهار کرد: با توجه به تصویب مطالعات حمل‌ونقل همگانی شهر مشهد در یکصد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در دی ماه سال گذشته، برنامه‌ریزی‌های هدفمندی در راستای اجرای این سند انجام شده است.

مجید نژادحسین افزود: بر همین اساس اجرای مسیر ۴ بی‌آرتی، حدفاصل میدان فردوسی، بولوار توس، بولوار شاهنامه تا آرامگاه فردوسی به طول ۲۳ کیلومتر جزو اولویت‌های عملیاتی و اجرایی برای سال ۱۴۰۳ است. وی افزود: سیستم بی‌آرتی بر اساس تعاریف موجود، یک روش حمل‌ونقل سریع، انعطاف‌پذیر و با عملکرد بالاست که همه اجزای آن از قبیل ایستگاه‌ها، ناوگان، برنامه‌ریزی و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند به صورت یکپارچه و همسان ترکیب و طراحی شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه این سامانه هم انعطاف‌پذیری سیستم حمل‌ونقل اتوبوسی و هم سرعت و اطمینان مترو را داراست، تصریح کرد: به این ترتیب، با وجود ایجاد راه‌های مختلف برای تسریع حرکت اتوبوس‌های این سامانه مانند تونل، زیرگذر، روگذر و مسیر ویژه یا چراغ‌های راهنمایی هوشمند این اتوبوس‌ها با خطر تصادف بسیار کم روبه‌رو هستند و همچنین به علت آنکه می‌توانند از راه‌های عادی نیز استفاده کنند دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند.

نژادحسین گفت: اجرای طرح بی‌آرتی در بولوار «توس»، گام بسیار مهمی در راستای تسهیل تردد در مسیر میدان فردوسی تا آرامگاه فردوسی محسوب می‌شود و با همکاری بخش‌های مختلف معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید تا شهروندان ساکن این مناطق به سهولت به سایر ناوگان حمل‌ونقل شهری دسترسی یابند.

وی افزود: علاوه بر اجرای خط ۴ خط بی‌آرتی، با توجه به درخواست‌های متعدد زائران و مجاوران و ضرورت تسهیل امر زیارت، خط یک اتوبوس‌های تندرو به طول ۸ کیلومتر که پیرامون هسته مرکزی شهر واقع شده است و از خیابان‌های شهید آیت‌ا... رئیسی، بولوار ابوطالب، بولوار کلاهدوز، احمدآباد، بهار و فدائیان اسلام عبور می‌کند نیز به عنوان یکی از مسیر‌های پرتردد شهری، در حال برنامه‌ریزی مراحل اجراست.

ضرورت‌های اجرای بی آرتی در بولوار توس

وی اظهارکرد: از مهم‌ترین دلایل اجرای بی‌آرتی در بولوار توس، می‌توان به کم شدن زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها، دریافت بلیت قبل از ورود به ایستگاه و حذف رابطه مستقیم بین راننده و مسافران، ایمنی و امنیت مسافران به دلیل طراحی خاص ایستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران در ایستگاه و اتوبوس و سهولت استفاده معلولان جسمی- حرکتی اشاره داشت. 

وی با بیان اینکه سیستم اتوبوس تندرو دارای زمان‌بندی مناسبی است که باعث استفاده بهتر از ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی می‌شود، گفت: از سوی دیگر، تخصیص هوشمندانه اتوبوس‌ها به مسیر‌ها نیز در این سیستم کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‎ها و افزایش بهره‌‎وری اتوبوس‌ها را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: البته هزینه کمتر آماده‌سازی خطوط بی‌آرتی نسبت به خطوط حمل‌ونقل ریلی، وجود یک مرکز کنترل واحد که باعث افزایش بهره‌وری سیستم می‌شود و امکان بهره‌برداری از ساختار‌ها و امکانات موجود از ویژگی‌های دیگر اتوبوس‌های تندرو است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
0
مترو خط ۳ هم خییییلی طولانی شده
توس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
واقعا مسیر توس شلوغ پرتردد و از لحاظ سرویس اتوبوس رانی ضعیف هست ما مشتاقانه منتظریم در این مسیر طرح های لازم اجرایی شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->